Невмотивованість чи непоінформованість – що є причиною проблеми працевлаштування молоді?!

Актуальність даного питання підкріплена статистикою і настроями самих студентів, які починають шукати роботу, оскільки на даний момент вища школа не спрможна підготувати студента до процесу працевлаштування. За результатами дослідження Інституту розвитку сім'ї та молоді України, більше 50 % студентів України не впевнені, що знайдуть роботу по закінченню ВУЗу.

Компанія Adecco у свою чергу у кризовий переломний період кінця 2008 початку 2009 років проводила масштабне опитування серед студентів Києва різних спеціальностей за допомогою Центру працевлаштування студентів, який відкрився при Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. На тлі загальнокризисних тенденцій ринку праці: переходу від «ринку кандидата» до «ринку працедавця»; зростання безробіття серед «білих комірців»; Hiring freeze в багатьох компаніях – положення студента-кандидата було також невтішним. Хоча випускники КНУ імені Тараса Шевченка, за даними щорічного національного опитуваняя, і є самими бажаними серед компаній-працедавців, проте студенти не завжди проінформовані про всі свої можливості в працевлаштуванні – ця проблема має як об'єктивні, так і суб'єктивні причини. За результатами опитування 70% студентів мали досвід роботи під час навчання, більше 50% мали даний досвід на 2-3 курсі з них більше 50 % не удалося знайти роботу за фахом і серед труднощів при працевлаштуванні студенти виділили такі: координація часу роботи і навчання; пошук роботи part-time; відсутність практичних навиків в бажаній сфері діяльності; небажання працедавця брати студента. Також компанія Adecco проводила опитування серед своїх Клієнтів в Україні, які у них виникали труднощі при співпраці із студентами. Більшість компаній позначили наступні пункти: безвідповідальність, відсутність концентрації у справі, низька поінформірованость в професійній сфері, відсутність практичних навиків, поверхневі знання, відсутність комунікативних навиків і досвіду в діловому етикеті, а також невідповідність заявленим амбіціям.

На підставі даних опитування і власного досвіду рекрутеров, Adecco виділяє свої тенденції помилкової поведінки сучасних студентів, що заважає стабільній конкурентоспроможності на ринку праці:

  • Очікування закінчення навчання заради здобуття диплому (Студент вважає, що пошук роботи в статусі випускника буде успішнішим за наявності диплому).
    ПОРАДА: подолати бар'єр працевлаштування вже на 4-5 курсах – стажування, робота у вільний від навчання час.
  • Працевлаштування «аби де».
    ПОРАДА: При виборі роботи обирати усвідомлено, пропрацьовуючи перспективу Вашого працевлаштування. Працювати з розумінням майбутніх кар'єрних цілей.
  • Перебільшені амбіції.
    ПОРАДА: Раціональність в рішеннях і Ваші пріоритети на майбутню роботу повинні керувати Вашою поведінкою у відношенні з працедавцем. Краще оцінювати свої можливості адекватно.
  • Некоректно складене резюме.
    ПОРАДА: Резюме – це Ваша перша «зустріч» з працедавцем – будьте уважні при оформленні.

«Мотиваційні сходинки»

Головним для студента будь-якої спеціалізації вже на 2-3 курсі має бути усвідомлення свого майбутнього професійного шляху і тим самим концентрованість на конкректній спеціалізації у Вузі і розгляд для себе можливості практики під час навчання. При виборі практики, стажування і підробітку – необхідно збудувати для себе «мотиваційні сходинки» принципових базисів роботи:

  • ІТ та телекомунікації: міжнародні та українські ІT компанії
  • Інженерний та технічний персонал: електротехнічні міжнародні компанії
  • Юридичний та фінансовий персонал: банки, консалтингові компанії, інвестиційні фонди
  • Продаж та маркетинг: FMCG, рекламні агентства, видавництва, великі супермаркети
  • HR та адміністративний персонал: FMCG

Компанія Adecco також проводить набір студентів на стажування, навчаючи корпоративній адміністративній культурі, роботі з базою даних, дослідженню ринку праці. Ми хочемо, щоб сьогоднішнє і майбутнє покоління бачили свої можливості вже зараз і приймали завтрашні виклики часу з довірою і розумінням подальшого формування майбутніх робочих місць.